keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

Uuden-Englannin sää




Täällä on taas sää muuttunut nopeammin, kuin minun mieleni.
Sunnuntaina oli hyytävän kylmä, tein saunan seinää ja päällä oli villaa ja tuulta pitävää, mutta silti olin jäässä. Sain silti seinän tehtyä.
Tänään mittari kipusi hellelukemiin 26 celsiusta. Aamulla menin kouluun kevari päällä ja puolilta päivin kun lähdin kotiin meinasin läkähtyä pelkällä paidalla. Illan olen raaputtanut pihamaata ja kaivanut seinään vierustaa tyhjäksi mullasta t-paita päällä ja pitkät housut jalassa, hiki virtasi. Olisi hyvin selvinnyt shortseilla, mutta olen vielä talvikunnossa ja shortsit ei mahdu jalkaan. Lisäksi sain tappaa jo hyttysiä oikeen urakalla, mistä ihmeestä ne ilmaantuu? Eilen aamulla oli -8c.

Täällä ei siis ole mitään välikautta, välikausitakkeja ei juurikaan tarvita. Kaivoin ne lapsille esiin, mutta reppussahan ne nyt on tugettuna. Aamulla pitävät niitä vartin päällä ja sen jälkeen niitä ei taas tarvi. Ei meinaa meikäläinen ehtiä tämän sään perässä ollenkaan. Sen verran kuitenkin olen oppinut, että tänä aamuna meni toppatakit pesuun ja laitan ne varastoon, tulkoon vaikka koiria taivaalta, niin ne saa nyt olla varastossa seuraavaan talveen.

Sauna olisi tavoitteena saada valmiiksi ennen Suomenreissua, Suomesta pitää ostaa muutama juttu siihen ja Toukokuussa pääsee sitten saunomaan omaan saunaan.



 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!