torstai 21. heinäkuuta 2016

Ei kipua ei kasvua -vois jo tuo kipu loppua





Kuvat mun lenkkipolun varrelta.

Niinhän sitä sanotaan, että ilman kipua, ei kasvua. No kipua on ollut liiankin kanssa ja vyötärönseutu senkun kasvaa. Voisi siis jo kipu loppua ja se kasvukin voisi muuttaa muotoaan.
Aloitin viikko sitten fysioterapian ja olkapää kipu on vähentynyt, vielä on tosin töitä tehtävä, että saan sen täysin kuntoon ja öiset puutumiset loppumaan. Onneksi minulla on erittäin hyvät fyssarit.
Luulin saavani lähetteen fysioterapiaan myös selän takia, siellä on pieni nikama liukuma ja vähän muutakin ongelmaa, mutta lääkäri oli määrännyt vain olkapäähän fysikaalistahoitoa. Eilen valitin järkyttävää selkäkipua fyssarilleni ja hän lupasi antaa mulle siihenkin hoitoa, oli vaan huolissaan siitä, että joudun maksamaan ekstra omavastuita selän takia, mutta minua se ei haittaa jos rahalla saan apua selkäkipuuni. Elämä on kallista ja sairaan elämä sairaankallista. Haluan ehdottomasti päästä takaisin lenkkipolulle ja kivun vähemmälle, jotta energiaa riittäisi muuhunkin kuin kivun kanssa selviytymiseen.
Minun pitäisi pudottaa painoakin, mutta olen ihan liian tyytyväinen itseeni tällaisenaankin ja painonpudostus ei ole ollut ekana mielessä. Selän takia olisi vaan parempi, että muutaman kilon sais pois, niin kipukin voisi helpottaa, pitäisi vaan jostakin repiä sinnikyyttä ruokailun suhteen. Olen todella surkea syömään säännöllisesti ja juomaan vettä tarpeeksi. Ehkäpä mun pitäisi tehdä videopäiväkirjaa urheilusta ja syömisestä, että olisi joku mistä seurata kehittymistä ja parannettavaa. Mitään tavan ruokapäiväkirjaa en kykene kirjoittamaan, sillä olen siinä niin laiska, että voin jopa jättää syömättä sen takia, että mun täytyy kirjoittaa ne ylös. Siispä jos kuvaankin kännykällä kaiken ja seuraisi sillä tavalla. Katsotaan mitä keksin, ainakin suunnittelen hyvin, sillä hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Jos teillä on vinkata joitakin hyviä appeja android-puhelimeen, jolla voi seurata liikkumista ja syömistä, niin vinkatkaapa kommenttiboksissa, myös muutkin vinkit elämäntaparemonttiin on tervetulleita!

Mitä teille kuuluu?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!